Zij gaan ons voor




Ik kijk geen series meer maar volg zeilvlogs. In deze blog bespreek ik vijf zeilvlogs die ik goed vind.
 
 

Wes en Kate hebben een aantal maanden met hun ieniemienie hondje over de Bahama’s gevaren. Voordat ze op reis gingen, woonden ze ieder nog bij hun ouders thuis en probeerden ze met meerdere horecabaantjes zoveel mogelijk te sparen. Ze laten zien hoe je met een klein budget toch te gekke dingen kan doen als: snorkelen, midden op de oceaan voor anker liggen, met varkens zwemmen en harpoenvissen. Nu ze thuis zijn, vloggen ze gewoon verder en zelfs die filmpjes over het uitlaten van de hond in de sneeuw en het klaarmaken van veggie pads vind ik opvallend leuk. Net alsof ik er twee vrienden bij heb.
 

Dit Australische stel heeft het financieel heel wat beter voor elkaar dan Wes en Kate: ze krijgen voor elke vlog die ze posten meer dan 5000 dollar. De hippe en mooie Elayna en Riley hebben elkaar ontmoet op een Grieks eiland. Toen ze elkaar een maand kenden, kocht Riley een zeilboot en vroeg hij aan Elayna of ze met hem mee ging. Dit was zo’n acht maanden geleden en nu zijn ze al in Colombia met z’n tweeën. Ook zij doen de meest te gekke dingen, die ze leuk in beeld brengen. Wanneer Elayna haar gitaar pakt en begint te zingen, spoel ik even door maar de rest van de filmpjes maken me heel enthousiast voor onze trip. Stiekem ben ik stikjaloers op hen: omdat ze met hun filmpjes, Elayna’s cd en hun merchandise zoveel geld verdienen kunnen ze nog jaren op reis gaan.
 
 
 

Sebastian is een heel grappige en welbespraakte Engelse jongen die in zijn eentje zeilt. Hij heeft gevlogd over zijn zeilreis naar Ibiza en over zijn Atlantische oversteek. In zijn video’s laat hij zien dat het alleen varen tamelijk heftig kan zijn en dat de kans dat je (even) gek wordt groot is. Ik zie hem al rokend en drinkend zijn angsten en eenzame gevoelens proberen te onderdrukken en zingend en dansend wanneer de paniek voorbij is. Sebastian is vegetariër, dus helaas heeft hij geen spectaculaire visfilmpjes.
 

 

Met haar boot Karl die ze in Panama heeft gekocht, reist Nike ook in haar eentje. Ze vertelt geen duidelijk plan te hebben. Dat is te merken en dat maakt haar vlog erg leerzaam voor ons. Alles gaat namelijk verkeerd en kapot bij Nike, daarnaast is haar boot een behoorlijke puinzooi. Ik vind haar wel of juist hierom erg stoer: zo repareert ze haar boot zelf en gaat ook zij met haar harpoen op jacht naar vissen als ze honger heeft.
 

De laatste vlog die ik bespreek, is die van Johan en Malin. Zij zijn in januari uit Zweden vertrokken op weg naar de Canarische Eilanden. Ze hebben echt een fantastische boot. Deze is enorm groot en heel stijlvol ingericht, er staat zelfs een plantje naast de retro jaren vijftig bank. Ook ben ik nogal onder de indruk van het feit dat ze een wasmachine bij zich hebben. Dit stel is pas net vertrokken, ze hebben dus nog niet zoveel filmpjes opgenomen. Wel zijn het erg mooie vlogs die ze maken, zoals die van Vlieland in de storm.

 
 
 
 
 







 
 

zoalsdewindwaait

Op reis met een zeilboot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten