Waar komen al die spulletjes vandaan?

Vandaag maakten we kennis met hem. Een telefoontje was genoeg. Een lange doodlopende weg reden we af om uiteindelijk bij hem te komen. Via fora wisten we van zijn bestaan af. Zijn website ziet er gelikt uit. Zijn naam is dat nog meer. We zijn op weg naar Mister Boat voor onze epoxycoat. Het blijkt een frisse jongeman met veel verstand van zaken die vanuit zijn opgeruimde schuur goede producten verkoopt.

Hoe komen we aan de rest van de vele spullen, zowel voor de boot als voor de vele klussen, die we nodig hebben? In deze blog beschrijf ik onze twee topleveranciers.

1. Dekker Watersport
Een nette watersportzaak met een groot assortiment. Als we iets niet op marktplaats vinden, kopen we het bij Dekker. De winkel in het voor de rest saaie Zaandam is de dichtstbijzijnde watersportwinkel voor ons. Niet goedkoop, maar zeker niet de duurste. Wat deze zaak zo fijn maakt, is de expertise en de vriendelijkheid van het personeel. Waarom werken deze liefhebbers eigenlijk op zaterdagmiddag als winkelverkoper?, vraag ik me af, in plaats van dat ze hun kennis kunnen gebruiken in een sjiekere baan in de jachtmakelaardij of botenbouwerij? Ik ben er wel blij mee in ieder geval dat ze hier zo goedgemutst ons verder helpen. Wat we hier zoal gekocht hebben: Epifanes-verf voor op de boot (matzwart), peddel voor de bijboot, klepje voor de dieptemeter, gopro-camera, slangklemmen, et cetera.
       

Voor de Dekker Watersport
Behalve spullen levert Dekker ook diensten. Boven de winkel bevindt zich de zeilmaker. Onze zeilen zijn door een professional nagelopen, daarnaast heeft hij kleine reparaties uitgevoerd. Heel goed gedaan en betaalbaar. Ook hebben we gebruikgemaakt van de service om het reddingsvlot te laten keuren. Deze dienst besteedt Dekker uit. De prijs van de keuring viel helaas duurder uit dan verwacht (deze was 470 euro in plaats van 350 euro, dit omdat er een vacuümzak vervangen moest worden, aha). 

2.   Action
‘Haal het hele schap met kwasten leeg’, draagt Jouke me ’s ochtends op. De nummer 1 kwasten van de Action kosten maar 59 cent en werken prettig. 31 stuks reken ik af. ‘Volgende week trekken we opnieuw dat schap leeg’, spreken we af. Daarnaast koop ik nog vijf bussen Werckman ontvetdoekjes, geweldig spul dat er zo doorheen vliegt, en een paar stevige verfkrabbers. Maar niet alleen voor klusspullen is de Action een uitkomst, ook veel van onze kookspullen komen er vandaan. Zelfs het niet werkende ankerlicht is tijdelijk vervangen door een led-lantaarn van deze populaire winkel.



Voor de Action
We proberen onze benodigdheden zo goedkoop doch van zo’n hoog mogelijke kwaliteit te bemachtigen. Dat kan er soms voor zorgen dat het even duurt voordat we hebben waar we naar op zoek zijn. Maar dan hebben we ook wat. Deze supertool wil ik niet vergeten te noemen: magnetische bekerhouders, ideaal voor een stalen boot.

zoalsdewindwaait

Op reis met een zeilboot.

6 opmerkingen:

  1. De action is bij mij ook favoriet! Toch jammer dat ik laatst geen kwastjes meer kon vinden :( Leuk om jullie zo te kunnen volgen, ondanks dat Jouke (nog) naast me zit elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De oranje elastieken met haken en het oranje spanband zijn bij ons favoriet. Hier zijn de actiokwasten net op :-( Gelukkig hebben ze hier op Gran Canaria ook kleine doe het zelf winkeltjes met kwasten. Succes met de verdere voorbereiding. Ik ga (als ik weer normaal Internet heb) het blog eens verder lezen om te kijken wanneer we jullie ergens op de Canaries kunnen verwachten, lol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen wat kwasten meenemen voor jullie. Hartstikke leuk om elkaar daar te ontmoeten. We kijken ernaar uit.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke blog, ik ga jullie volgen, gewoon omdat het ooit een droom was van mij en partner. Bekend dekker daar hebben we heel wat geld naar toegebracht! Volg jullie hart en geniet!!! Dan geniet ik een stukje mee.
    Gr Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicolette voor je leuke reactie.

      Verwijderen
    2. Ook ik koop veel bij Action. In 1e instantie vanwege budgettaire motieven. Prima toko. Zolang je maar iets pakt wat je zoekt. En daarna weer snel naar de kassa.

      Verwijderen